Pages

Friday, June 30, 2023

PETUA HILANGKAN JERAGAT

Jeragat memang susah nak dihilangkan. Walaupun ia bukan penyakit kulit yang merbahaya tapi ia boleh mengganggu penampilan dan keyakinan diri.


Punca jeragat 

Jeragat berpunca daripada beberapa faktor antaranya;

Sinaran UV - Ia bukan sahaja disebabkan sinaran matahari tetapi juga daripada pancaran lampu halogen, lampu pendaflour malahan pencahayaan wap merkuri di gim dan stadium juga boleh menyebabkan terjadinya jeragat. 

Produk kecantikan - Berhati-hatilah dengan produk kecantikan yang digunakan. Bahan yang terkandung di dalamnya boleh menghakis lapisan perlindungan kulit hingga menyebabkan terbentuknya melanin atau jeragat. 

Tekanan perasaan - Tahukah anda bahawa stress juga boleh menyebabkan jeragat?. Macam tak logik tetapi perubahan dan ketidakstabilan hormon yang disebabkan oleh stress turut menyumbang kepada terbentuknya jeragat. 

Keturunan - Ini juga menjadi faktor utama jeragat. Pigmentasi kulit seseorang wanita boleh diwarisi oleh anak. 


Masalahnya, bolehkah jeragat dihilangkan? 

Memang agak sukar tapi tidak mustahil. Inshaallah atas izinnya jeragat boleh dihilangkan. 

Tapi sebelum jeragat merebak ke wajah, kita boleh atasinya dengan mengurangkan atau menghalang sinaran UV yang berlebihan dengan menggunakan sunblock/ sunscreen. 

Penggunaan suncreen yang betul perlulah mengandungi sekurang-kurangnya SPF 30 ke atas. SPF (Sun Protection Factor) adalah standard ukuran perlindungan kulit wajah daripaada UVA dan UVB. 

Shaklee menyediakan Age Defence Moisturizer Cream- SPF 50 yang mengandungi SPF 50 iaitu julat SPF terbaik yang dicadangkan selain diperkaya dengan Anti Ageing Formula yang mengandungi polifenol daripada Muscadine Grape Extract. Ia menjadi pilihan ramai atas keistimewaannya.  

Penjagaan dan rawatan daripada dalam

Merawat dan mencegah jeragat bukan hanya di luaran tetapi perlu merawatnya daripada dalaman. Jeragat boleh terbentuk disebabkan oleh stress dan ketidakseimbangan hormon. Oleh itu, Pengawalan hormon perlu dititikberatkan. 

Bagi mendapatkan kulit yang sihat dan cantik, sudah semestinya set cantik shaklee adalah pilihan yang terbaik dan bagi memastikan hormon sentiasa stabil, GLA Complex sedia membantu.

 

set cantik shaklee 

Dapatkan set istimewa ini dengan hubungi Mas, your trusted Shaklee Inderpendent Distrubutor Shaklee Business Leader


Mas Awang 
SID 1450639
No Tel : 0177873875

Boleh link:  https://linktr.ee/masawangshaklee


Nak terus beli di web  atau daftar ahli, sila klik link di bawah :

https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=1450639


Ada banyak kaedah untuk menghilangkan jeragat samada cara moden atau tradisional. Kali ini Mas kongsikan cara orang lama membersihkan wajah dan menghilangkan jeragat. 

Petua hilangkan jeragat 

* 6 helai daun pandan 

*3 helai daun limau purut 

* 2 ini ibu temu lawak 

* 2 inci ibu kunyit 

* 1 biji limau purut 

* 1 biji pinang muda 

* 1 genggam beras

* 1 genggam beras pulut putih / hitam 

Caranya;

Rendam beras dan beras pulut 3-4 jam dan toskan. Potong nipis semua bahan. Sangai di atas api yang sederhana kecil sehingga betul-betul garing. Blenderkan semua bahan yang telah disangai menggunakan blender kering sehingga halus. Bahan yang telah disangai ini boleh disimpan untuk digunakan pada bila-bila masa. Bancuhkan 1 sudu bahan yang telah disangai dengan sedikit air mawar atau putih telur dan oles lembut diwajah. Biarkan seketika dan cuci muka dengan air. 

Petua atasi jeragat lebih mudah 

Nak lebih mudah, srubkan kulit wajah dengan bancuhan 3 biji alfalfa complex shaklee dan disertai dengan masker esp dan vitamin C untuk mendapatkan kulit yang lebih mulus, segar dan berseri. 

Nak dapatkan lebih banyak petua dan bimbingan, boleh terus klik gambar Mas di bawah; 




#blogmegashaklee
#shakleethirive2023
#shakleetriumph2023
#cikgumasshaklee
#artamiempire

#barangbaikkenakongsi







  



No comments:

Post a Comment

Komen anda keutamaan kami untuk menjadikan kami lebih teguh dan terbaik