Pages

Tuesday, August 8, 2023

Vitamin E mencantikkan kulit

Vitamin E mencantikkan kulit? selalunya orang heboh mengatakan vitamin C untuk kecantikan kulit. Jarang sangat dengar Vitamin E baik dan amat diperlukan untuk mendapatkan kulit yang cantik. 

kenali Vitamin E


Vitamin E memainkan peranan penting bagi mendapatkan kulit yang cantik. Ia mengandungi nutrien  dan antioksidan yang membantu meneutralkan radikal bebas. Antara makanan yang mengandungi Vitamin E adalah kekacang (kuaci, badam, kacang hazel), avocado, brokoli dan banyak lagi. 

Namun ada cara yang lebih mudah untuk mendapatkan khasiat Vitamin E terutama bagi mereka yang tidak suka makan sayur atau alah dengan kekacang. Vitamin E Complex Shaklee adalah vitamin E terbaik kerana ia diperbuat daripada minyak soya organik dan biji gandum malah ia juga menandungi selenium bagi membantu penyerapan yang optimum.

 

Jom kita lihat apa pentingnya serta peranan vitamin E untuk kecantikan kulit. 

vitamin E mengekalkan kulit berseri

Pelembab - Vitamin E adalah nutrein larut minyak dan ia lebih berat daripada produk larut air. Ini menjadikan vitain E mampu mengembalikan kelebapan yag hilang. Vitamin E Complex Shaklee berbentuk softgel, Selain anda makan, anda juga boleh pecahkannya dan letakkan ia ke dalam losyen pelembab sebelum mengoleskannya ke tubuh. 


Merawat selaran matahari (sunburn) - Menurut Dr Adarsh Kumar, Perubatan Dalaman, Vitamin E adalah antioksidan yang membantu meneutralkan radikal bebas yang disebabkan oleh ultraviolet. Oleh itu jika anda mengalami selaran matahari atau lebih dikenali sunburn, Vitamin E dapat membantu memudarkan selaran tersebut dengan menyapu secara terus kulit yang diselar matahari dengan lembut. Pilihan terbaik vitamin E, semestinya vitamin E Complex Shaklee. 

Langkah terbaik bagi mengelakkan berlakunya selaran matahari, pakailah moisturizer SPF 50 yang telahpun dilengkapi bukan sahaja sebagai pelembab tetapi juga sunblock SPF 50 UVA UVB

Vitamin E shaklee pilihan terbaik 

Anti penuaan - Anda dah mula ada tanda-tanda penuaan? Kedutan kecil mula ada di sekeliling mata? Anda  perlukan Vitamin E. Sapukan sedikit vitamin E disekeling mata anda. Selain itu, oleskan sekitar mata anda dengan eye treatment.


Hiperpigmentasi - Noda titam pada kulit wajah memang mengganggu keyakinan diri sesesorang. Ia disebabkan oleh pengumpulan sel pigmen kulit atau melanin. Ia amat sukar untuk dihapuskan tetapi anda boleh gunakan vitamin E yang digabungkan dengan Vitamin C serta ESP . Lumurkan wajah anda dengan masker ini bagi ikhtiar mendapatkan kulit yang segar dan mengurangkan pigmentasi. 

Vitamin E memang sangat membantu anda dapatkan kulit yang segar dan halus. Vitamin E ini bukan sahaja untuk kulit tapi ia juga punyai fungsi lain yang lebih besar kepada tubuh. 

Dapatkan lebih banyak info dalam entry berikutnya. Sebelum itu, dapatkan vitamin E anda dengan klik foto Mas di bawah atau terus wasap Mas;

https://linktr.ee/masawangshaklee     

atau

 https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=1450639



.



No comments:

Post a Comment

Komen anda keutamaan kami untuk menjadikan kami lebih teguh dan terbaik